Nemtii de la Audi nu au stat cu mainile in san, privind concurenta si au scos deja noul Audi A8.

Această somptuoasă limuzină vine cu un look mai agresiv, cu o grilă mult mai bine profilată, şi cu poziţii cu LED-uri foarte pătrunzătoare, acestea fiind şi ideea centrală în campania de teasing întreprinsă de Audi.


Maşina, aşa cum spun cei de la Audi, este caracterizată de inovativitate, atât din punct de vedere tehnologic, dar mai ales din punct de vedere al designului, designer-ul şef spunând că inspiraţia principală a provenit de la lumină.

Interiorul aduce scaune cu reglaje pe 12 direcţii (sau 22 în cazul pachetului Confort), ventilate pe trei niveluri, piele în diverse nuanţe şi texturi şi mai multe timpuri de lemn pentru finisaje, plus un interesant nivel de iluminare care dă un aer high-tech habitaclului.

Noul Audi A8 înseamnă, de asemenea, şi o etalare de cele mai noi tehnologii, şoferul putând selecta setările supensiei, ale direcţiei, transmisie, minuţiozitatea nemţească mergând până chiar la configurarea unghiurilor farurilor adaptive. În plus acest model vine cu cruise control adaptiv, night vision cu detectare termică, lane assist, şi frânare de urgenţă automată.

O altă mare premieră pe un model de lux este interfaţa MMI cu ecran tactil, care recunoaşte scrisul de mână, facilitând mult navigarea printre funcţiile sale. La capitolul sonorizări Audi se laudă cu introducerea unui sistem audio Bang & Olufsen de 1.400 watt, emişi de numai puţin de 19 difuzoare, sistem construit special pentru habitaclul masinii si care costa nu mai putin de 7.500 de euro.



Inginerii de la Ingolstadt au anuntat versiunile de motorizari care vor fi disponibile pe nava amiral a companiei; motoarele diesel vor fi in numar de 3, doua de 3000 cc si cel de 4200cc. Daca cel dintai (3.0 TDI, 207 CP) se lauda cu cel mai mic consum din clasa limuzinelor de numai 6l/100 km in mod mixt, cel de 4.2 se anunta cu adevarat un sportiv de mare clasa, si asta deoarece dezvolta 350 cp si 800Nm, fiind capabil să ducă limuzina la 100 km/h în 5.5 secunde.
Motoarele pe benzina, doua la numar cuprind un V8 de 4.2 litri si cel mai puternic, un W12 6.3 FSI, care va echipa versiunea L a limuzinei.

Motorul V8 de 4.2 litri pe benzina dezvolta 372 de cai putere si atinge 445 Nm la 3500 rpm. Acesta vine in plus cu 22 de cai fata de motorul pe care il inlocuieste iar consumul mediu mixt anuntat de Audi se afla cu 13% sub media tuturor motoarelor prezente pe modelele constructorului german si ajunge la 9.5 litri/100 km. Acceleratia 0-100 km/h are loc in 5.7 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.

De asemenea motorul W12 FSI de 6.3 litri si 500 CP va fi disponibil cu modelul "L", si va avea un cuplu de 625 Nm la 3250 rpm, iar viteza maxima va fi limitata electronic la 250 km/h.

Se pare insa ca Audi ne mai pregateste o surpriza printr-o viitoare motorizare hibrida, dar momentan asteptam detalii.

Pana atunci BMW, Mercedes, Lexus si Jaguar au mari probleme, a aparut noul A8, si e perfect!




0 comentarii